0 votes
by (200 points)

הז'אנר כולל מגוון רחב של תתי ז'אנרים כולל משחקי אסטרטגיה מבוססי תורות, משחקי אסטרטגיה בזמן אמת, משחקי 4X, משחקי ארטילריה, משחקי זירות קרב מרובות משתתפים, משחקי אסטרטגיה מקוונים מרובי משתתפים בזמן אמת, משחקי טקטיקה מבוססי תורות, משחקי טקטיקה בזמן אמת, ומשחקי מלחמה. אם כי ניתן למצוא אלמנטים של אסטרטגיה בזמן אמת גם במספר משחקים שיצאו לשווקים לפני כן. את המשחק משחקים בתורות, ולרוב השחקנים הם טנקים כאשר כל שחקן בתורו צריך לבצע שינויים בזווית הירי ובעוצמה של הירי על מנת להצליח להשמיד את היריב/ים. If you loved this article and you would like to receive extra info regarding אסטרטגיה תקשורתית kindly check out the web-page. הפורום הוקם ב-2013 על מנת לתרום מניסיונם של מקבלי החלטות, אנשי מערכת הביטחון ואנשי אקדמיה לזיהוי הפערים הקיימים בתפיסת הביטחון של ישראל ולהציע מרכיבים חדשים ועדכונים המתבקשים למרכיבים המסורתיים של תפיסת הביטחון. כלי נשק רבים פותחו באופן ייעודי על מנת להיות חודרי שריון ובפרט חודרי שריון לוחות כבד. משחקי האסטרטגיה הממוחשבים פותחו במקור בהשראת משחקי האסטרטגיה השולחניים המסורתיים כמו שחמט, דמקה וגו, וכמו גם משחקי לוח ומשחקי מלחמה. במשחקי האסטרטגיה הממוחשבים השחקנים צריכים לשלוט ביחידות או דמויות מסוימות באופן בו הם יצליחו להשיג מטרות ספציפיות בעולם המשחק. משחק המיינפריים מבוסס הטקסט "The Sumerian Game", אשר יצא ב-1964, היה אחד ממשחקי האסטרטגיה הממוחשבים הראשונים. משחק אסטרטגיה מקוון מרובה משתתפים בזמן אמת (באנגלית: Massively multiplayer online real-time strategy game, או בקיצור MMORTS) הוא תת-ז'אנר של ז'אנר משחקי האסטרטגיה אשר משלב אלמנטים מהז'אנר אסטרטגיה בזמן אמת ומהז'אנר משחק רשת מרובה משתתפים ומאפשר לאלפי שחקנים להיות מחוברים לעולם המשחק בו זמנית ולקיים אינטראקציה זה עם זה בעולם הווירטואלי של המשחק.


בניגוד למשחקים בז'אנר של משחקי אסטרטגיה בזמן אמת, משחקי MMORTS מתרחשים בעולם מקוון אשר ממשיך להתקיים ולהתפתח כל העת, גם כאשר השחקן לא מחובר למשחק. במשחקים הללו כל השחקנים המשתתפים שולטים בצבאות שונים וכל שחקן צריך לעסוק בלוחמה אסטרטגית בזמן אמת נגד השחקנים האחרים בעולם המשחק. במשחקים רבים בתת-הסוגה ניתן לצבור במהלך המשחק פריטים ומטבעות וירטואליים בעלי ערך מוחשי עבור השחקנים. במשחקים בתת-הסוגה השחקנים בדרך כלל ממוקדים בבנייה ובניהול של ערים, אימפריות או ציוויליזציות וירטואליות, ועוסקים בין היתר באיסוף משאבים טבעיים, בונים מבנים, מאמנים יחידות צבאיות, מפתחים טכנולוגיות חדשות ולוקחים חלק בקרבות נגד שחקנים אחרים או דמויות שאינם שחקנים. בספרד החיילים הרגלים סודרו במבנים דמויי משולש (טרסיו) כשהמוסקטרים ניצבים בדרך כלל באגפי המערך. הפרשים החלו למלא תפקיד משני ונועדו לשבור את האויב המותש מירי החיילים הרגלים והתותחים, מרדף אחרי אויב מובס, אבטחת אגפים וסיור. פאנל בנושא: הקורונה - אויב בלתי מנוצח? פאנל בנושא: מהי האסטרטגיה האמריקאית במזרח התיכון? ביצועה המוצלח של האסטרטגיה הפביאנית היווה, ללא ספק, אחד הגורמים העיקריים לניצחונה של רומא במלחמה. עבודת הפורום מיועדת לעורר דיון בקרב הגורמים המקצועיים הרלוונטיים ומקבלי ההחלטות בנושא תפיסת הביטחון. האסטרטגיה חייבת לקחת בחשבון את מכלול הגורמים בתוך ומחוץ לארגון אחרת היא לא תצליח להוביל להגשמת המטרה. חלק ממשחקי האסטרטגיה ממוחשבים מציעים גם קמפיינים ארוכים עם סיפורים מורכבים, המאפשרים לשחקנים לצלול לעומקם של עולמות דמיוניים ולחוות הרפתקאות אפיות.


המאה ה-19 נפתחה עם מלחמות נפוליאון. תורתו של קלאוזביץ הייתה בעלת השפעה רבה וצבאות אירופה במאה ה-19 תכננו את תוכניות המלחמה שלהם בהשראת תורת קלאוזביץ. לפיכך, קלאוזביץ שלל נקיטת מאמץ רב כדי לייצר הפתעה או הונאה. שיטתו של פאביוס מאקסימוס הייתה נקיטת מלחמת התשה. בשנת 1929 הוציא ספר מקיף בו פרש לראשונה את משנתו בהתבסס על ניתוח מלחמות רבות מתקופות מגוונות, מיוון העתיקה עד למלחמת העולם הראשונה (במהדורות מאוחרות הוסיף חלק על מלחמת העולם השנייה). משחק האסטרטגיה הראשון לקונסולת משחקים היה משחק דמוי Risk בשם "Invasion", שיצא בשנת 1972 למחשבי אודיסיה. האסטרטגיה הזאת הגיעה לשיא במלחמת העולם הראשונה ובמלחמת העולם השנייה עם החזיתות שנמשכו ללא פערים לאורך כל הגבול. האלגוריתמים הבסיסיים ביותר לניתוח משחקים מבוססים על סקירה של כל המצבים שאליהם ניתן להגיע. משחקים אלה מבוססים על אירועים אמתיים, ומנסים לייצג באופן סביר קרבות וקונפליקטים. משפט זה איננו מתקיים לגבי משחקים שלא מקיימים את התנאים שהוזכרו למעלה. עבור משחקי חשיבה שבהם יש בנוסף גם הגבלה על מספר המהלכים, מתקיים משפט שנקרא משפט צרמלו.


במכון מספר מומחים לענייני דמוגרפיה, דוגמת ד"ר יצחק רביד, יעקב פייטלסון וד"ר מייק וייז, המפרסמים מעת לעת מחקרים בנושא זה.

Your answer

Your name to display (optional):
Privacy: Your email address will only be used for sending these notifications.
Welcome to FluencyCheck, where you can ask language questions and receive answers from other members of the community.
...