0 votes
by (200 points)

לפי משפט המינימקס, בכל משחק שני שחקנים סכום אפס, יחסי ציבור ודוברות קיימת לכל שחקן לפחות אסטרטגיה אחת כזו. משחקי המלחמה השתנו באופן דרמטי במהלך השנים, משורשיהם במשחקי מיניאטורות ומשחקי לוח, למשחקי המחשב המדמים מלחמה; עם זאת, מיניאטורות ומשחקי לוח עדיין נמכרים היום, ונאספים על ידי שחקנים רבים בכול רחבי העולם. מאוחר עוד יותר, יחסי ציבור ודוברות בתקופת שנות החמישים יצאו משחקי קופסה רבים ברוח הזו, ועד היום הם פופולריים. נשק כמו גרזן דו-ידני ופטיש קרב נהיו פופולריים ביותר בקרב חיילים רגליים, בגלל גיוונם הרב ויכולתם לפגוע אף באבירים שעטו שריון כבד. משחקי מלחמה בדרך כלל מסווגים כהיסטוריים (מדמים לחימה היסטורית כמו קרב קרני חיטין) היפותטיים (מדמים היסטוריה היפותטית; מה אם צרפת הייתה מנצחת את גרמניה הנאצית במלחמת העולם השנייה? מה אם הצלבנים היו פולשים בטעות למונגוליה ולא לארץ ישראל?) או בדיוניים (כמו קרבות של מלחמת הכוכבים). אף על פי שסוגות נוספות, כגון משחקי בניית ערים, וסימולציות ניהול ממוחשבות חולקות עם משחקי האסטרטגיה בזמן אמת תכונות דומות, ז'אנרים אלו בדרך כלל אינם נכללים תחתיו. במשחקים בתת-הסוגה השחקנים בדרך כלל ממוקדים בבנייה ובניהול של ערים, אימפריות או ציוויליזציות וירטואליות, ועוסקים בין היתר באיסוף משאבים טבעיים, בונים מבנים, מאמנים יחידות צבאיות, מפתחים טכנולוגיות חדשות ולוקחים חלק בקרבות נגד שחקנים אחרים או דמויות שאינם שחקנים.


משחק אסטרטגיה מקוון מרובה משתתפים בזמן אמת (באנגלית: Massively multiplayer online real-time strategy game, או בקיצור MMORTS) הוא תת-ז'אנר של ז'אנר משחקי האסטרטגיה אשר משלב אלמנטים מהז'אנר אסטרטגיה בזמן אמת ומהז'אנר משחק רשת מרובה משתתפים ומאפשר לאלפי שחקנים להיות מחוברים לעולם המשחק בו זמנית ולקיים אינטראקציה זה עם זה בעולם הווירטואלי של המשחק. במטריצה המתארת את המשחק, שחקן העמודה, אשר מייצג את האוכלוסייה, משחק אסטרטגיה מעורבת המבטאת את היחס בין כמות היונים לנצים באוכלוסייה. כך בתחילת המאה היחס בין שני סוגי החיילים היה בערך חצי חצי, הרי שבסוף מלחמת שלושים השנים (1648) נושאי החניתות היוו לא יותר משליש מחיל הרגלים. חיבור משחקים: אם וישנם שני משחקים (או במשחקי ערמות כמה ערמות) כך שבכל תור שחקן יכול לבחור את אחד המשחקים ולבצע בו מהלך, אזי הערך של המצב הכולל הוא חיבור של הערכים המשחקים השונים. משחקים שאינם מספרים: ואולם בכתיבה של קונוויי ניתן להגדיר מצבים שאינם מספרים - אין להם מקבילה במספרים הממשיים.


Wargaming הוא תחביב מוקדש להצגה של משחקים כאלה, כאשר לעיתים רחוקות משתמשים בו באופן מקצועי על ידי הצבא כדי ללמוד לוחמה. ביחס של חמישה סוסים לכל לוחם, היה הצבא המונגולי נייד ביותר (עדרי הסוסים סיפקו גם את הבסיס הלוגיסטי לאספקת מזון, בעוד שאת כל המצרכים האחרים הדרושים לחייל במסעו בזזו המונגולים מסביבתם). נדרשת אסטרטגיה של המגנים על מנת למנוע ממנו לבצע את החוזה. אלו מאופיינים בדרך כלל בסגנון שולחן עבודה, וכוללים תכונות כגון לחיצה וגרירה על מנת לסמן מספר יחידות באותו האזור. מושג זה פותח על מנת לתת מענה אנלוגי לשיווי משקל נאש במשחקים המדמים אינטראקציות של אורגניזמים תחת תנאים ביולוגים כגון מוטציות. If you liked this article therefore you would like to collect more info concerning יחסי ציבור ודוברות please visit the website. במשחקים כאלה הנחות כגון רציונליות אינן קבילות כהסבר אבולוציוני, המתבצע במעין תהליך של ניסוי וטעייה בו הפרטים המותאמים ביותר שורדים ומשתלטים על האוכלוסייה. בתורת המשחקים ובאקולוגיה התנהגותית, אסטרטגיה יציבה אבולוציונית (באנגלית: Evolutionarily Stable Strategy, בקיצור ESS) היא אסטרטגיה, שכאשר היא משוחקת על ידי רוב הפרטים באוכלוסייה, היא מונעת התפשטות של אסטרטגיות אחרות באוכלוסייה. על פי רוב, אנשי המקצוע מתייחסים לאסטרטגיות אלטרנטיביות כאל כאלה שהושגו במוטציה, באוכלוסייה שלכל הפרטים בה היה גן, שמקודד לאסטרטגיה היציבה.


מכאן שבמשחק הקס, אנחנו יודעים שישנה אסטרטגיה שמבטיחה לשחקן הראשון ניצחון, אף על פי שאסטרטגיה כזאת עדיין לא נמצאה עבור לוחות בעלי יותר מ-4x4 משושים. היא פונקציית התשלום ששחקן 1 משלם לשחקן 2. מציאת האסטרטגיה האופטימלית מתבצעת לפי אלגוריתם המינימקס - שחקן 1 שואף למקסם את הרווח המינימלי שלו, ושחקן 2 שואף למזער את ההפסד המקסימלי שלו. אסטרטגיה שעליה מתקבל המקסימום תהייה אופטימלית לשחקן 1. כאן יש לציין נקודה עדינה: מבחינה פורמלית, צריך היה לחפש את הסופרמום והאינפימום, במקום את המינימום והמקסימום. עבור איקס עיגול נבנו אפילו מכונות אנלוגיות (מכונות שלא מבוססות על אלקטרוניקה) המסוגלות לשחק את המשחק. המשחקים ההיסטוריים עד כה מהווים את הקבוצה הגדולה ביותר. עם תחילת פעילותו הוכפפו לאגף החטיבה האסטרטגית וחטיבת תבל, שהיו כפופות עד אז לאגף התכנון. הלם ומורא": הפצצה אווירית מסיבית של חיל האוויר הישראלי על מטרות חמאס בה נהרגו כ-300 מחבלים.

Your answer

Your name to display (optional):
Privacy: Your email address will only be used for sending these notifications.
Welcome to FluencyCheck, where you can ask language questions and receive answers from other members of the community.
...